You are currently viewing מסתכלים קדימה / יומן הספרס מאי 2020

מסתכלים קדימה / יומן הספרס מאי 2020

רמת חוסר הוודאות בליגה מקשה קצת על תכנון צופה פני עתיד אבל האמת שמבחינת הספרס, לדעתי, זה לא ממש משנה האם הליגה תחודש וכיצד. אם העונה הסדירה תשוחק כסידרה הסיכוי שנצליח להגיע למקום השמיני נראה קלוש ביותר. אם יתממש רעיון המונדיאל, שכולל גם חלק מהקבוצות שבפאתי הפלייאוף, ואם הספרס יכללו בו, הסיכוי שנצליח לעשות משהו משמעותי בטורניר נראה קלוש ואינו מחייב הערכות מיוחדת. וכמובן שאם העונה לא תחודש כלל אין לנו אלא להתכונן לשנה הבאה.

לכן, דה-פקטו עבור הספרס עונת 2020 הסתיימה. בנוגע לדראפט אני מניח שלא יהיה שינוי במנגנון ההגרלה ושהיא תתבסס על המיקומים בזמן הקפאת הליגה, מה שאומר בחירת לוטרי ראשונה מזה 2000 שנות גלות, וסבירות של 77% לזכות בבחירה ה-11, ו-90% לזכות בבחירה ה-11 או ה-12.

לפני שנתיים חשבתי שלספרס בעידן פוסט קוואי כמעט אין ברירה אלא ללכת לריבילד, ואני חושב שהמסקנה הזו נכונה היום עוד יותר מאשר אז, לאחר שהתברר שהטרייד על דרוזן לא הצליח לשמר את הספרס כקונטנדרית. בשאלה מדוע הספרס "התעקשו" להימנע מהריבילד, הן בעת הטרייד, והן בשנתיים שחלפו מאז, עסקתי אד-נוזיום הן בקיץ האחרון והן ביומן ינואר-פברואר, אז הפעם אני פשוט משאיר אותה מאחור, מקווה שהמערכת תבין שהשינוי הכרחי, ועוסק בעיקר במה צריך לעשות במסגרתו.

המצב כיום

החלוקה המשמעותית ביותר לענייננו היא זו שבין הצעירים לוותיקים. הריבילד כל כולו הוא סוגיה של טיימינג, והחלוקה של הרוסטר, בערך 1/3 ותיקים מול 2/3 צעירים, פשוט לא יכולה להביא את הקבוצה לרמה של קונטנדרית. לדעתי הוותיקים, שגם ככה אינם סופרסטארים, יחלשו לפני שהצעירים, שגם ככה לא נראים סופרסטארים בהתהוות, ישתפרו.

תיאורטית, אפשר להחליט להטריד צעירים עבור שחקנים בשיאם ולנסות לזכות כאן ועכשיו, אבל קשה לי לראות איך מחליפים את הצעירים שלנו בשחקן או שניים שהופכים אותנו לקונטנדרית בעונה הקרובה. מספר הקבוצות החלשות עם שחקן טוב הוא מוגבל – וושינגטון וביל, קליבלנד ולאב, ואולי גם דטרויט וגריפין, ואוקלהומה ופול יכולות איכשהו להתאים להגדרה הזו – אבל קשה לי לראות איך אחד השחקנים האלו הופך אותנו לקונטנדרית, וגם לא ברור שאנחנו יכולים להציע את ההצעה הטובה ביותר עבורם.

לכן, לדעתי יש להטריד את מירב הוותיקים עבור שחקנים צעירים ובחירות ולקוות שריבוי הנכסים הצעירים, איכותם, ושיפורם במסגרת המערכת המקצועית של הספרס, יביאו לבניה של שלד שיכול להפוך לקונטנדרית בתוך מספר שנים.

הוותיקים

ברין פורבס – הוא אמנם לא זקן במיוחד, בן 27, אבל הוא גם לא צעיר מספיק כדי להניח שיהיה שיפור משמעותי ביכולתו. לדעתי ישאר פחות או יותר מה שהוא היום – צלף שמתקשה בהגנה ויכול לתת דקות מהספסל. החוזה שלו נגמר בקיץ 2020 ועל הספרס להימנע מלחדש אותו. לדעתי לא יתקשה למצוא קבוצה אחרת בליגה שמחפשת שחקן בפרופיל הזה, וקרוב לוודאי שגם בשכר גבוה יותר מאשר בספרס, כך שנראה לי שפרידה תיטיב עם שני הצדדים.

מרקו בלינלי – בדומה לפורבס, רק קשיש ממנו, אין לנו מה לעשות עם מרקו, והיות שגם החוזה שלו מסתיים, לא צריך לחדשו. בגילו, קשה לי לראות את מרקו מוצא מועדון אחר בליגה, סביר להניח שיחזור לכור מחצבתו באירופה, ואין סיבה שלא יפרח שם.

דימאר דרוזן – הוא שיחליט האם לממש את אופציית השחקן שלו, בסך 27 מיליון דולר. אם לא יממש, יש לבדוק אפשרויות לסיין אנד טרייד עבור נכסים צעירים, בחירות, ואולי איזה חוזה רעיל שנקבל חזרה. אם אין אפשרות לסיין אנד טרייד יש להימנע מלחתום על חוזה חדש. אם דרוזן ממש את אופציית השחקן שלו, יש לרטון מתחת לשפם ולנסות להטריד אותו לאחר פתיחת העונה כשחקן טוב, כחוזה נגמר, או כשניהם, תלוי בצרכים של הקבוצה הרוכשת.

למרקוס אולדריג' – נותרה לו שנה אחת בחוזה, בסך 24 מיליון דולר (וטרייד קיקר של 15%). כמו אצל דרוזן יש להטריד עבור צעירים ובחירות, וגם הוא שחקן טוב במחיר סביר וגם חוזה נגמר.

רודי גיי – שנה אחת בחוזה, בסך 14 מיליון דולר. בדומה לאולדריג' – שחקן לא רע בשביל השכר הזה, וחוזה נגמר, אז אפשר לקבל עליו משהו.

פאטי מילס – אחרון חביב, פאטי נתפס בעיני כקצת שונה משאר הוותיקים הן מאחר והוא נראה לי כחשוב יותר לשימור הד.נ.א של המועדון, והן מכיוון שהמשכורת שלו נמוכה יחסית לדרוזן, אולדריג' וגיי. הייתי שואל אותו מה הוא רוצה לעשות, אם ירצה להיות מוטרד לקונטנדרית נחפש עבורו את העסקה המתאימה, אם הוא מעדיף להישאר לא נטריד אותו, ונשמח להאריך את החוזה לאחר מכן, גם אם בשכר נמוך בהרבה.

הצעירים

שחקני חוזה רוקי – תחת הגדרה זו נמצאים וייט, ווקר, סמניץ', קלדון ג'ונסון, ומטו. אני לא רואה סיבה להטריד אותם, וקשה לי לראות איך נקבל עבורם משהו הרבה יותר טוב, אז אפשר לשמוע הצעות עליהם ולקפוץ על הזדמנות אם יש כזו, אבל התרחיש הסביר הוא להמשיך לפתח אותם ולראות איך הם, בין השאר, מהווים את הבסיס לעתיד. הדברים נכונים עוד יותר לגבי שחקני חוזה הטו-ווי – יובנקס ווית'רספון.

יאקוב פולטל – מסיים חוזה השנה. פולטל זריז יחסית לסנטר, אז נזקו בחילופים בהגנה אינו גדול, אבל בליגה של היום קשה להצדיק הרבה דקות על הפרקט כשאתה לא יודע לקלוע משלוש ופולטל, להבדיל מ"קודמו בתפקיד" דדמון, לא עושה זאת כלל עם שני ניסיונות בלבד מעבר לקשת בארבע שנותיו בליגה. אחרי 4 שנים, ובגיל 25, כנראה שקשה לצפות לשיפור ניכר בהיבט הזה, ועם כל הסימפטיה אני חושש שהוא יכול לתפקד בעיקר כשחקן ספסל שיכול להסתדר במשחק ריצה לכמה דקות. אפשר לא להאריך, אפשר להאריך בשכר נמוך, אבל בכל מקרה, נראה שצריך לחפש גבוהים שיודעים לקלוע משלוש.

טרי ליילס – אופציית קבוצה לחוזה של 5.5 מיליון דולר. בן 25, ריבאונדר טוב, ואיום משלוש. ליילס כנראה לא יתברר כטים דנקן 2.0, אבל זו הייתה השנה הראשונה שלו בקבוצה, הוא עוד יכול להתפתח, ובהנחה שמטרידים את אולדריג' ושסמניץ' עדיין צעיר, נראה שיהיה לנו מה לעשות עם ליילס בשנים הקרובות. לא חושב שיש לנו מה להפסיד מלהשאיר אותו בקבוצה וגם לא הייתי פוסל להציע לו חוזה מעבר לשנה הקרובה בשכר לא גבוה.

דז'ונטה מורי – דיברנו עליו ארוכות. לדעתי השילוב בין אורך החוזה, עלותו הסבירה, האפשרות שיתפתח אחרי הפציעה, והעובדה שהאופציה של דקות משותפות שלו ושל וייט טרם נוסתה באופן משמעותי, גורם לכך שעדיף להשאיר אותו לפחות שנה נוספת ולבחון את מקומו בקבוצת הדור הבא. אם יתברר שאכן יש יתירות או כפילות בינו לבין וייט אפשר יהיה להטרידו עבור מישהו מתאים יותר בהמשך הדרך.

החתיכות החסרות

פורוורדים – החל מקוואי שעזב, עבור דרך מרכוס מוריס שהבריז, המשך לדמארה קרול שאיכזב, דרך דרוזן שהוסב, ועד רודי גיי שיוטרד, התמונה ברורה לגמרי – הספרס משוועים לפורוורדים. התפקידים קצת היטשטשו, אבל בגדול אנחנו צריכים יותר SF מ-PF, גם בגלל שסמניץ' וליילס כבר בסגל. הפרופיל המועדף הוא סוג של קוואי – אתלט, שומר מוצלח שיוכל לחדש את ימי הגנת הספרס כקדם, עם קליעה מרחוק או לפחות פוטנציאל לכזו. לא קל למצוא שחקנים כאלה, וכרגע רק קלדון ג'ונסון מתאים לפרופיל הזה. לכן לדעתי צריך למצוא לפחות שניים כאלה, בין אם בטריידים ובין אם בבחירות.

גארדים – יש לנו פוינט גארדים שהם גם שומרים טובים, אבל עם קליעה שיש טובות ממנה, ולכן דרושים בעיקר SG שמסוגלים לקלוע וגם להגן. כרגע רק ווקר עונה, בערך, להגדרה הזו, וגם זה על תנאי שהקליעה שלו תתפתח ובעיקר תתייצב, ויתכן שגם קלדון ג'ונסון יכול לשחק SG, אבל צריך למצוא לפחות עוד אחד כזה. הפרופיל המועדף הוא סוג של מתיס טייבול. אולי אפילו קליי תומפסון. אתם יודעים מה – גם המייקל ג'ורדן הזה שכולם מדברים עליו עכשיו יכול להתאים.

ביגז – בהנחה שאולדריג' מוטרד, ולא ברור מה קורה עם פולטל, ואנחנו עדיין לא מכירים את סמניץ', נשארנו בעיקר עם ליילס, אז בהחלט יש צורך באחד נוסף וכאמור – אחד שיודע לקלוע משלוש, יצליח להסתדר בחילופים, וייקח ריבאונדים.

מקורות אפשריים לחתיכות החסרות

הדראפט

בהנחה שאנחנו מקבלים את הבחירות ה-11 וה-41, אפשר לקוות למשהו טוב בבחירה ה-11, ולמשהו שלא ברור מה יצא ממנו בבחירה ה-41.

לפי טבלת המוקים של ג'ון מי שעשוי להישאר על הלוח באזור של הבחירה ה-11 הוא דווין וסיל, שהוא גם SF, גם שלשן מצטיין, גם מגן מצטיין וגם זוכה לאמונו של ג'ון, כך שמבחינתי לקחנו. שחקנים מתאימים נוספים שמסתובבים באזור הזה הם אייזיק אוקורו (על תנאי שיפור קליעה משלוש), ארון נסמית' וג'יידן מקדניאלס.

קשה יותר להעריך מי יישאר פנוי בבחירה ה-41, אז קשה, לי לפחות, להצביע על מועמדים של ממש. היות שמדובר בספרס יתכן שיגייסו איזה ג'ון דו בינלאומי בלי קשר למוקים הקיימים (מישהו יודע אם ליוקיץ' יש אח קטן? הנכד של מנגין טוב כמו שמספרים?)

טריידים

גם כאן קשה להעריך – לך תדע איזו קבוצה תרצה איזה שחקן שלנו ומה תהיה מוכנה לשלוח חזרה, אבל בגדול – יש לנו נכסים שיכולים לעניין קבוצות בינוניות ולסייע להן להגיע לפלייאוף, בעיקר במזרח, או לשדרג קבוצות בינוניות במערב.

אני ממשיך לחשוב שלשרלוט יש מה לעשות עם דרוזן – שחקן שיודע להגיע לפלייאוף במזרח לקבוצה שנאבקת על הפלייאוף במזרח ולא מושכת כוכבים גדולים ממנו, ויש להם שחקנים שיכולים להתאים כמו מייקל ברידג'ס, מליק מונק, פי.ג'יי וושינגטון, וג'יילן מקדניאלס. הדברים נכונים, במידה כזו או אחרת גם לגבי אורלנדו, אבל לא נראה שהם יעבירו את אייזיק, ואני לא בטוח שהחלפה של פולטל במו במבה למשל תתרום לנו במשהו.

אני גם ממשיך לחשוב שפורטלנד יכולה ללכת אול-אין ולהוסיף את אולדריג' ללילארד ומקולום – הוא מוסיף להם מיד-ריינג', ניסיון והגנה, והוא מכיר את המערכת. א.סימונס, נאסיר ליטל, זק קולינס, וג'יילן הוארד הרוקי (מוייק פורסט 😉) יכולים לתרום לנו.

הניקס הם תמיד בסיס טוב להפרחת רעיונות, ולו משום שהגיון, הבנה מקצועית ופרקטיקות מקובלות לבניית קבוצה אינם חלים עליהם. לא בטוח בנוגע למה שהם יכולים להציע – אבל אם צ'יפ ילמד את נטליקינה לקלוע זה יכול להיות מצוין, ויש להם גם ברזדייקיס אחד צעיר וחביב.

שורה תחתונה

אין ממש כזו. זה יהיה תהליך ארוך, מרובה משתנים, הערכות, הימורים, פגיעות ופספוסים, אבל זה הרצפט שלי לאיך להתחיל אותו. אני לא יודע בדיוק איזה שחקנים יגיעו ומתי, אבל

I'm looking forward to meeting you all.

נובמברדצמברינואר-פברוארמרץ, אפריל

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.
Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ויינברג
Admin

אחלה טקסט. יכול להיות שהספרס חזרו להיות רלוונטיים – אם אכן יהיה פלייאוף של 20 קבוצות אז סביר שנראה אותם משתתפים כקבוצה עם המאזן ה-20 בטיבו בליגה ואז זה עוד יכול להחשב כפלייאוף, תלוי מה תהיה השיטה. מבחינת הבנייה מחדש, אני לא חושב שהם יצליחו להעביר את דרוזן אם יממש אופציית שחקן (או שיעזוב בלי תמורה).
.
הייתי מנסה להעביר את אולדריג' ואולי את וויט, כי פופ מאוד לא מאמין בשילוב שלו ושל מארי, ואז בונה משהו סביב מארי ולוני ווקר. מלבד מארי, ווקר, קלדון ג'ונסון וסאמניץ' כל חוזי הספרס נגמרים ב-2020/21, מה שיכול להשפיע על השווי שלהם בטרייד. אולדריג' יכול להיות כוכב שלישי בקונטנדרית ואולי הם יצליחו להשיג משהו מברוקלין תמורתו, ג'ארט אלן או כריס לברט, בזמן שוויט יכול להשתלב נהדר בפניקס למשל כיוצר מהספסל שיכול לשחק לצד ובמקום רוביו. בהתחשב בזה שהחוזים שלהם נגמרים (וויט שחקן חופשי מוגבל, המשמעותיים האחרים לא) אז יהיה קשה להשיג משהו בטרייד, אבל ריבילד אכן הכרחי.

חגי "התותח" ניסני
Editor

אחלה טקסט כהרגלך.
אבל צריך קצת להיכנס בך:
.
א' כהייתי בגילאי היסודי חטיבה אספתי קלפי NBA. זה היה וואחד עיסוק בשבילי. אני זוכר היינו שומרים אותם במן עטיפות פלסטיק מיוחדות. היה מן עיתון כזה שאומר לך מהו השווי של הקלפים שלך. לפני כמה שנים מצאתי את הקלפים ה"יקרים" שהיו לי במחסן של ההורים שלי מסתבר (קלפי רוקי של טים דאנקן וקווין גארנט ועוד כמה כאלו). אמרתי לעצמי וואלה יכול להיות פריט אספנות יקר ו…פחחחח בסוף בקושי נמכרים בדולר. השחקנים המובילים שלכם הם הסחורה הכי פחות מבוקשת בשוק. אין לאף קבוצה מובילה מה לעשות עם אלדריג' או דרוזן כשחקנים מובילים. מקסימום לקונטנדרית הם יכולים להיות כאופציה 3, וגם על זה יתנו בגג בחירת סיבוב ראשון שמן הסתם תצא די נמוכה (נגיד מלווקי בוסטון או הלייקרס יכולים ללכת על דרוזן/גאיי/ אלדריג'). דארמונד הראה את זה בחלון הטריידים האחרון. לא זה מה שיוציא אתכם לדרך חדשה
.
ב' אתה צריך להבין שהריבילד הוא קודם כל בראש. אתם לא אותה קבוצה אדירה שהייתם במשך העשרים שנה האחרונות ובשביל לחזור לצמרת (אם וכאשר) תצטרכו לא שנה אחת אלא כמה וכמה שנים של בנייה מחדש. התחושה שלי היא (ותקן אותי אם אני טועה) שאתה לא צופה עכשיו תהליך בניה של משהו כמו 3-4 שנים של תחתית אלא יותר משהו כמו שנה ועליה חזרה על דרך המלך. אני לא חושב שזה אפשרי.
.
ג' הצעירים שלכם הם לא משהו שאפשר לבנות סביבו קונטנדרית הם יכולים להיות שחקנים משלימים, אבל גם עליהם הערך לא בשמיים (אני כן רואה קבוצה כמו ההוקס עושה טרייד על מארי תמורת הבחירה הגבוהה שצפויה לה אבל מן הסתם זה יהיה החלפת הבחירה ולא ראש בראש)

חגי "התותח" ניסני
Editor

מאנו איזה מחיר אתה מוכן לקבל על דרוזן שמעבר לזה כבר יהיה מעליב לקבל? נגיד בחירת סיבוב שני עליו או על אולדריג' זה הולך?

חגי "התותח" ניסני
Editor

הממ אוקי אז בהמשך לפעמים הקודמות אני מסכים איתך לגמרי. למרות שריבוי של צעירים בסופו של דבר גם יצור עומס רב מדי של התפתחות אבל אם תוכלו להמיר מספר בחירות נמוכות לבחירה אחת סבירה זה יכול לעשות את העבודה.

Smiley
Editor
3 years ago

אני די מסכים פה עם חגי.
הספרס בבעיה מבחינת טריידים, והם לא כאלו אשפי טריידים שאפשר לבנות על זה.
.
הוותיקים – סגנון משחק המיד-ריינג' שכרגע הוא מוקצה בליגה ומסמן את שניהם כפחות יעילים, בעיקר שגם ההגנה שלהם בעייית.
איכשהו היתרון שלשניהם זה חוזה נגמר בכסף גדול. שנה הבאה תהיה ירידה בתקרה (ולכן אני לא רואה מצב שדרוזן לא אוסף את האופציה שלו), ככה שמי שיקח אותם יתכונן לפנות מקום לעוד שנתיים ("הקיץ של יאניס").
היתרון שלהם זה ששניהם עדיין שחקני התקפה טובים מאוד, והליגה בתקופה הזו מקדשת את ההתקפה ומי שמסוגל לשים סל (ושניהם טובים מאוד בזה) ימצא מקום בליגה.
.
הצעירים – הם "מרשימים" כמה שאפשר רק בגלל שהם במערכת של הספרס שיודעת לפתח שחקנים.וויט התגלה במערומיו בנבחרת, למרות שעדיין היה תחת פופ (והויתור על פוקס בכלל נראה סופר מגוחך אחרי הטורניר). אבל אף אחד מהצעירים הוא לא כזה הם פוטנציאל/תקרה שאי אפשר להתעלם מהם וערך הטרייד שלהם גבוה.
.
כרגע הנכס הכי גדול של הספרס זה דרוזן, שהוא גם השחקן הכי טוב שלהם.
אולדריג' לדעתי ישאר את השנה האחרונה שלא ולא יעבור בטרייד, ואזבחוזה נמוך משמעותית יסיים את הקריירה בבלייזרס.

Smiley
Editor
3 years ago

דרוזן ואולדריג' הם השחקנים הכי טובים של הספרס כרגע. מסביבם די שממה. עושה רושם, לעניות דעתי, שרוב השחקנים הצעירים של הספרס הגיעו לתרה שלהם.
מארי ו-וויט אולי עוד ישפרו את הקליעה ויעשו איזו קפיצונת לגארדים מהדרג השני. פורבס אולי יתפתח לפאטי מילס הבא. פולטל נחמד אבל יש לו תקרה ברורה. קלדון ג'ונסון פשוט לא שיחק מספיק כדי לחוות עליו דעה, אבל מדובר לטעמי בפוטנציאל D&3 או סוג של SG גבוה/גדול.
לוני ווקר עדיין מאוד גולמי ואולי אצלו הפוטנציאל הגבוה ביותר, אבל אני מניח שאם הוא היה כזה טוב הוא היה מקבל יותר דקות מפופ.
.
השנה האחרונה של אולדריג' ודרוזן, זה מה שמעלה טיפה את הערך שלהם, למרות שאני סבור כי ישנן קבוצות שיכולות להשתמש בדרוזן (מג'יק, הורנטס, ניקס).

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

כרגיל, ניתוח מעניין. קצת מלא תקווה (ואני מאחל לכם שתמצאו את היוקיץ' שלכם. או את המייקל ג'ורדן הזה שכולם מדברים עליו אבל בנחמד), אבל אפשר להבין כשאתה בספרס. ואפילו כשאתם בדרך להפוך לפייסרס של המערב.

מנחם לס
Admin
3 years ago

תודה על פוסט מפורט מאד. ההרגשה שלי לגבי הספארס היא שהכל הפך שם לעבודה שרירותית. מביאים ומוציאים. כאילו דאיו קו מדריך, או פילוסופיה מסויימת שלפיה מביאים שחקנים ושולחים שחקנים. כאילו מנסים מכל הבא ליד, והטובים שורדים. הפתרון חייב להיות פרישה של פופ לנבחרת ארה"ב והבאת מאמן צעיר עם ראש נקי שיעבוד על מנכ"ל על מין 'תכנית חומש', כשהצעד הראשון בה הוא להביא כוכב צעיר משסביבו יתחילו לבנות בניין. בינתיים הכל שם מרגיש RANDOM וזאת הסיבה שאני מכיר פחות שחקני ספארס מכל שחקני קבוצה אחרת.

אשך טמיר המקורי
Reply to  מנחם לס

צודק לחלוטין

asaf
3 years ago

תודה מאנו. אכן קיץ מעניין צפוי לספרס. אגב לא התייחסת לסוגיה המעניינת של מה קןרה עם פופ..

רז
רז
3 years ago

תודה מאנו על המחשבות,
.
בשורה התחתונה אני לא חושב שחדשת משהו
על הכתבות הקודמות, אולי מלבד ההערכה על בחירת הדראפט.
מכיוון שדנו בנושא מספר פעמים בעבר, לא אחזור על טיעוניי בהקשר ל-dna של המועדון. מצד שני אני הרבה פחות אופטימי משהייתי. את העונה האחרונה פתחתי בתחושה שנבנתה קבוצה מרשימה ומאוזנת, בשורה למטה אף אחד מהצעירים לא עשה את השיפור הנדרש… תליתי הרבה תקוות בשיפור של דרוזן כתוצאה מהיכרות עם המערכת, ובכן היה שיפור, אבל זה לא התבטא בניצחונות. חשבתי שההסבה של אולדריג' לקלעי שלושת תעזור, אבל זה פשוט לא מספיק. אני עדיין מאמין שמארי ווויט ביחד יכול לעבוד, אבל זה לא מספיק כדי לחזור להיות קונטנדרית… עם הקלפים שנשארו אני פשוט לא רואה שום דבר ממשי ומכאן הפסימיות…
.
אולי בכל זאת נסיון, מה אתה אומר על אולדריג' ודרוזן תמורת רודי גובר?
רודי עיצב את ההגנה וירוויח מעבודה עם וויט, שלא נדבר על תיקון התדמית שפופ יעזור לארגן לו. יוטה יפטרו מהנוול של הליגה ויקבלו שני שחקנים שאולי יתאימו לי קונלי ומיט'של, מה גם שיוטה לא ידועים כקבוצה חכמה בטריידים…

golan
golan
3 years ago

כן, אתה צודק. חייבים ריבילד. לשלוח את הותיקים (וכמו שאמרת, אם מילס רוצה להמשיך סבבה)
זה ייקח לפחות 3-4 שנים, (באופטימיות)
חסרות לנו כרגע יותר חתיכות לקונטנדרית מחתיכות שנמצאות. ההגנה הייתה נוראית, אין קליעה מ3, וגם הקליעה מ2 לא משהו…
המערכת היא היתרון היחיד שלנו ולכן צריך לבחור שחקנים מתאימים. לדוגמא : מוריס כנראה שלא מתאים.

גיא הירוק
Admin
3 years ago

רואים שאוהד כתב את הפוסט –
חגי צודק, הוא ממש משובץ בווישפול ת'ינקינג (אבל מי אני שאלין…)
.
זה לא משנה את העובדה ש-
אחלה פוסט! אישית, אני הכי אוהב לקרוא פוסטים של אוהד. על אחת כמה וכמה כאשר הכותב מוכשר.
תודה, מאנו.

גיא הירוק
Admin
3 years ago

המחשבה שתקבלו יותר מ-10 סנט לדולר במהלך מכירת החיסול.
.
תראה, גם לי יצא לכתוב פוסט (על הסאנס, להבדיל אלפי הבדלות. לא, נכון יותר לכתוב – להבדיל 5 הבדלות) בו אני מפנטז על התמורה שנקבל על ג'וש ג'קסון או TJ וורן. המציאות לא שיתפה אתי פעולה…

עגל
עגל
3 years ago

תודה מאנו על פוסט מצוין. בתור אוהד הרוקטס אין לי טיפים לתת לכם . . .
.
ותודה רבה רבה לגיא על תגובותיך השקולות והנוכחות בפוסט של מנחם על טראמפ. עצוב לראות כמה אנשים ברמה גבוהה נסחפים אחרי הגל העכור. אתה הילד ההולנדי מחזיק את האצבע בסכר בשביל כולנו. אין לך תחליף.

חגי "התותח" ניסני
Editor
Reply to  עגל

עגל היות ואני מעריך אותך אני אומר את זה ותעשה עם זה מה שאתה רוצה:
אם תמשיך (או תמשיכו) לדבר בצורה כזו כנראה שאתה נידון לכל חייך להיות במיעוט. ולא זה לא בגלל שאתה צודק יותר או חכם יותר. אלא כי אתה לא משכיל להבין שיש אנשים בצד השני ששמעו את דעתך ושמעו דעות אחרות והם לא פחות חכמים ממך, לא פחות מפוכחים ממך, לא פחות מתקדמים ממך ומהדעות שלך. והם עדיין בוחרים בעמדות הפוכות. אז אפשר לומר עליהם שהם טיפשים אבל זה מתנפץ על קיר המציאות. תוכל לומר שהם עיוורים או עדריים, אבל הא ראיה שהם בעלי חשיבה עצמאית לא פחות ממך, ובכלל מניין הביטחון הזה שהצד השני הוא העדרי/ הלא מפוכח ולא אתה? מה אתה באמת מתיימר לדעת כל כך טוב את האמת? או שאולי רק אולי, אתה זה שקצת התעוורת עם השנים מתסלח לי – שחצנות ויהירות שאין להם שום הצדקה. והדימוי הזה של הילד ההולנדי, שמרמז שהסכר עוד רגע.. ועוד רגע.. כמו כל פחד או יותר מזה פרנויה תמיד מספרים לנו שהנה זה מגיע, אבל כשטועים מסרבים לשלם את המחיר או אפילו לעשות חשבון נפש. אחד. קטן.

עגל
עגל
3 years ago

חגי תתפלא אבל אני יודע שיש הרבה אנשים בצד השני שהם לא פחות חכמים ממני ואני מכבד את דעתם. זכותי להביע את דעתי המנוגדת מדעתם של אחרים. ועדיין – לא אכפת לי להיות במיעוט כל עוד אני צודק. להיות במיעוט וגם לטעות זה כבר גרוע יותר . . .
🙂
יש דבר אחד שלי מאוד מפריע – כל הזמן אומרים שביבי קמצן, מושחת, אנוכי, ושקרן. כל מה שאנו נחשפים אליו הוא עדויות משניות, לא באופן ישיר אלא דרך אנשים המצהירים א׳ או ב׳.
אבל בבחירות האחרונות הוא הוכיח לי באופן אישי לגמרי שהוא שקרן. בטלויזיה, נדמה לי שאצל רינה מצליח, הוא נשאל האם הוא ההיה מעורב בהקלטות של יועצו של גנץ, והשיב שלא. לא עברו יומיים וכבר התפרסמו ההקלטות שהוכיחו שהוא דיבר עם הרב שדובב את העוזר של גנץ.
ביבי שיקר מול כל האומה. בכך הוא הוכיח לי שמה שאומרים עליו נכון. הבן אדם מחוק אצלי, הוא לא יכול להיות מנהיג. אני כבר לא מדבר על ההסתה נגד השמאל, בתי המשפט, ערבים ומה לא. גם אם יצא זכאי בבית המשפט הוא אדם לא מוסרי.
הייתם צריכים, גוש הימין, לזרוק אותו לאלף עזאזלים. מה קרה, אין אנשים אחרים שיכולים להנהיג את גוש הימין?
ואגיד לך עוד משהו, ההתרפסות הזאת בפני אדם מושחת היא אות קיין על גוש הימין ויקח לכם שנים להפנים את זה.
לא קשור אליך, הבחירה של ימינה והמתנחלים היתה בין אדם לא מוסרי ובין השטחים. הם החליטו שהמוסר פחות חשוב מהאדמה.
אני חושב שהם מאוד יצטערו על זה משום שהיו יכולים לבחור להחליף את המנהיג כי את האדמה לא היו מאבדים בכל מקרה.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

אוף, כתבתי תגובה ארוכה על הצורך שלנו במפלצות, דופאמין, שנאה, תירוץ להיות מניאק, סכנה לאוטוריטריאניזם יאדה יאדה צריכים לקבוע שהמפלצות בצד השני הן רוע מוחלט והן יודעות את זה אחרת נתחיל לחשוב שיש סיכוי שאנחנו המפלצות ואנחנו לא יודעים את זה בכלל בלה בלה משוכה מוסרית נמוכה ככל האפשר כדי להוכיח לעצמו שאנחנו הטובים.
אבל אז לחצתי על הכפתור הלא נכון, הכל הלך ואין לי כוח לשחק במשחק הזה יותר.

חגי "התותח" ניסני
Editor

לא הבנתי לגבי מה שרשמת על ימינה.
.
אבל מה שלי יותר מפריע זה הסלקטיביות: אם נעבור פוליטיקאי אחרי פוליטיקאי, ואתן לך שקר כלשהו, סתירות בדברים או כל דבר מעין זה, גם אז ראוי שיימחק? ואם לא אז מה ההבדל? האם למשל בוז'י הרצוג מחוק בעינך אחרי ששתק בחקירות כמו אנשים בעולם התחתון סטייל אבי רוחן? האם את תמר זנדברג מחקת אחרי ששיקרה שהיא לא העסיקה את קלוגהפט (שזה בפני עצמו היה דיון כל כך צדקני ומאוס) לפיד, שהשחיר פגישות עם פקינג נוני מוזס, ששיקר בכל הקשור למילצ'ן? זהבה גלאון שנחקרה באזהרה בזמנו האם זו מי שראויה לעמוד כראשת מפלגה שמתיימרת לכזו צדקנות? לבני שהשאירה חובות אדירים אחרי שעזבה את קדימה?

חגי "התותח" ניסני
Editor

LJOS עזוב אותך שטויות. אני אקח על עצמי את תפקיד הנודניק ואשאל: אז מתי הפרק הבא?

ברוך רובין
ברוך רובין
3 years ago

עגל יקירי דבר ראשון אני שמח שאנחנו מסכימים, חשוב לתת ולהשמיע דעות שונות אני אגן על דעתך גם אם אני מנוגד אלייה לחלוטין.
לגבי ביבי אני לא סובל את ביבי, הוא לא ראש ממשלה טוב אני פשוט חושב שהוא ברירת מחדל אבל מה אתה מצפה מפולטיקאי שלא ישקר? כמו לצפות מהשמש שלא תזרח, לשום פולטיקאי אין מילה אחת אמיתית שיוצאת מהפה, ביבי פשוט יותר כריזמטי .
.
לגבי שחיתות אני צריך לספר לך את השחיתות שהתנהלה בשלטון כאשר המערך היה בשלטון, זה ממש לא משנה מי יהיה בשלטון שחיתות תמיד תהיה בטח בכספי המיסים ובתקציב הביטחון , הקטע זה להיות קרוב יותר לצלחת ).

.איך אתה יודע שלא יחליפו שטחים אם ביבי לא בשלטון (ושטחים תמורת שלום לא עובד , הערבים לא מעוניינים בשלום לא מכירים בישראל כל שטח בהיסטוריה שוויתרת עליו גרם לעלייה בכמות הרוגים פיגועים ומה לא ). , הרי גנץ שינה את המילה שלו 10 פעמים רק בשנה האחרונה ניסה לשבת עם המחבלים בקואליציה .

ברוך רובין
ברוך רובין
3 years ago

מפתיע אותי שאנשים חכמים ונבונים לא מכירים את ההיסטוריה של העם שלנו, מתעלמים ממנה בבוטות, אני עדיין מחכה להסבר איך מאורעות תרפ״ט היה קשור לשטח? מה קרה היסטורית כל פעם שנתנו שטח בתקווה לשלום (חשבתי שאחרי הסכם אוסלו יקלטו) , לא מבינים שאין באמת פרטנר בצד השני לשלום.
חוזרים לי על סיסמאות ריקות מתוכן ללא גיבוי בנתונים

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

אוף, אני מקווה שממש בקרוב.

ברוך רובין
ברוך רובין
3 years ago

מקובל לחלוטין, דרך אגב פוסט ענק , אני מסכים הייתם חייבים ללכת לבנייה מחדש כבר לפני שנתיים, המרדף של פופ אחר הפלייאוף בכל מחיר שנה שעברה והטרייד של קוואי בדרוזן עשה נזק עתידי, שיקח לספרס כמה שנים טובות להתאושש ממנו.
אוהדי הספרס יצטרכו להתרגל לגיהנום של כמה שנים אחרי 20 שנה בטוף, זוהי גורלה של כל קבוצה רק שהספרס והקוסם פופ הצליחו למשוך ולדחות את הסוף 20 שנה, שבהם הזמן כבר התייאש.

חגי "התותח" ניסני
Editor

סורי אתה צודק לגמרי.

אשך טמיר המקורי

סקירה מצוינת.
השינוי צריך לבוא מלמעלה. פופ בזקנתו הפך לשמרן ומקובע וצריך רוח חדשה ורעננה.
את המפתחות צריך לשים בידיים של וויט – ווקר.
מורי הנכס הכי טוב לשחק עליו בטרייד – הוא רכז מוגבל שלא משדרג אותנו.
אהבתי את הטריידים המוצעים על אולדריג' ודרוזן.
לבלינלי אגב עוד יהיו הרבה קופצות – כל קונטנדרית תשמח לקלע כזה על הספסל, גם בדמדומיו.

אשך טמיר המקורי

ליילס היה מעולה בחלק השני של העונה ואסור לוותר עליו.
פורבס קצת נחלש בחצי השני אבל כנ"ל. קלע מובחר מהספסל ובחור 'משלנו'.

אשך טמיר המקורי

דרוזן שחקן טוב. מאוד.
הבעייתיות ממנו היא בגלל פופ, ששם עליו יותר מדי לחץ ועומס – והוא לא בנוי לזה.
לא אתנגד לטרייד טוב, אבל ייבוש הצעירים, אולדריג' ומורי המוגבלים – זו תמצית הבעיה.